Candydogs are the best of the best

Godishundar kan spåra. Väldigt bra. Iallafall min godishund. I eftermiddag la vi två spår till varje hund. Jag gick första spåret med till Godis, med en vinkel. Första gången med vinkel! Andra spåret gick en klasskamrat till mig (nya sak i detta spår, jag lägger det inte) och det var dessutom en spårpinne i det.

Godia var idag väldigt väldigt spårmotiverad. Han var lite för motiverad. Han hamnade i något hög sinnesstämning, vilket beror på att han inte gjort något mer än korta promenader på flera dagar (han har svalt en liten leksak..). Detta kan vara en stor anledning till sinnesstämningen. :) Glada voff!

Spåret lagt av mig gick toppen. Han tog vinkeln fint, men tyckte att det var ågot konstigt och förväntade sig att spåret skulle fortsätta framåt igen. Vilket han snabbt insåg (med en bra näsa påslagen) att det inte gjorde. Han hade låg nos och höll sig bra i spårkärnan! Stolt matte!

Andra spåret gick också bra. Detta var svårare, över både stigar och väldigt mycket vatten. Han tog det bra, men jag förväntade mig inte annat än att han skulle ta spåret trots att inte jag lagt det. Han tappade bort sig lite, men hittade tillbaka när han samlade sig lite. Han markerade spårpinnen (!!!), tog upp den och lämnade den till mig, hurraaaa! Dessutom så spårade han toppenfint från pinnen och till slutet.

Jag och Godis kommer sova gott inatt. Efter att jag pluggat klart historian. Usch, är så slut.. Har varit frusen och kall hela dagen, regnigt och blött. Blev helt nedkyld på idrotten.

Nu ska jag tvätta och plugga med brudarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0