Soliga dagar och fotografering

Det är bra dagar, trots allt. Solen skiner, hundarna är lyckliga, det är varmt ute. Jag och mamma har fotat alla hundarna, bilder kommer i bloggen om någon dag. Kanske imorgon, om man har tur. Det är både ståbilder, agilitybilder, rörelsebilder och annat smått och gott. Väldigt väldigt fina fotografier!

Har mailat till Godis uppfödare idag, så hon också får se lite bilder på honom. Han väger 17,5 kilo nu, och är väldigt vacker. Och rar! En riktig goding.

Jag har börjat skriva på ett reportage också. Mer vill jag inte säga om det. Man river upp en del, genom att sitta och tänka, försöka formulera på rätt sätt och att det ska bli så himla bra. Som en press. Därför tänker jag bara skriva. Sen läsa igenom texten efter och eventuellt "rätta till" lite grann.

En hund som Divino kommer jag aldrig mer att få. Men jag genuint älskar hundarna vi har hemma! Men ingen av dem kommer någonsin att kunna bli en Divino. Tänk att han funnits med sen jag var 11 år. Känns som halva mitt liv. Jag minns itne ens, hur det var, utan honom. Men det får man känna av nu, och det märks. Verkligen. Han fattas, det är ett stort tomrum. Både i hjärtat och här hemma. Det är lugnt, tomt och tyst.



Bilde är från träning i Fagersta. Jag och Divino. Jag saknar till och med gräsätandet. I pauserna på träningen. Otroligt roligt har jag haft med honom. Så många gånger som han fått mig att skratta. Divino, jag älskar dig.



k ä r l e k - k o n t a k t - a t t i t y d - s a m a r b e t e - l y c k a - v ä n s k a p

D I V I N O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0