Brännskada

Imorse var jag riktigt på hugget. Upp och ge hundarna mat. Sedan duka fram frukost! Plötsligt vickar jag ut en stor kopp med varmt vatten. Kokhett vatten. Över min arm och mitt högra ben. Fy så hemskt det var.. Som tur var hade jag stora mysbyxor på mig och var även här på hugget och fick av dessa supersnabbt. Sen fick jag order att springa in i duschen och spola kallt vatten över benet och armen. Det gick så fort allting att jag knappt hann tänka. ;) Och när jag stod där i duschen tänkte jag en del. Vilken TUR att det inte låg någon hung under bordet där jag spillde ut hela koppen, och vilken tur att jag spillde på mig själv!

Även fast jag vet hur varmt det är, så lär man sig inte ordentligt förrän det hänt något. Så är det ofta. Nu har jag otrolig respekt för varma saker, speciellt för varmt vatten! För jag vet hur ont det gör..

Benet ser helt okej ut, och är lindat nu. Med armen gick det toppenbra! :) Snäll granne som lånar ut Aloe Vera Gel när vi inte hittade våran!

Nu ska jag till Coop och handla, ikväll blir det omelett med sallad, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0