Club show

Det har hänt mycket sen jag bloggade senast. Har knappt haft en dator tillgänglig, och ännu mindre tid har det funnits. Men oj, vad roligt jag har haft! :)

I onsdags kollade jag på studenten, jobbigt var det. Efter det var det dags att åka in till Karlstad, för att ta tåget mot Arboga. Fick byta i Örebro. Väl framme i Arboga blev jag hämtad av Fredrik, mamma var redan på campingen. Vi hade husvagnen med oss. Vi tog med oss varsin sallad tillbaka till campingen och åt. Vi gick och byggde tält vid utställningsplatsen, som låg bara en kort bit från våran husvagnsplats! Vilken lyx, va?! ;)

Det var ett otroligt trevligt område. Och vädret visade sig bli utmärkt hela dagen!

Vi gick upp klockan 7, för att kunna gå till tältet vid utställningen klockan 8. Jag skulle hinna trimma både Annikas Primo, och Godis. När det var dags för Valpklass I Hanar så var det 14 stycken hanar med! Många med andra ord. Som det ska vara, på Club show. Det är roligt att få se så otroligt mycket fina flattar. Vilken härlig hundras det här är! Domare för Valpar och Juniorer var Jane Jones från England.

Godis skötte sig utmärkt, med tanke på vad lite jag hunnit träna honom så skötte han sig faktiskt exemplariskt. :) Jag visade även Primo i kvalitén, duktiga hundar! Både Primo och Godis blev utplockade och till sist var vi bara fyra st kvar. Både Primo och Godis fortfarande med, de skulle bli placerade! :))))) Plötsligt kom domaren fram och sa att Godis vann, jag trodde knappt det var sant. Min lilla Godisbit! Han vann alltså över 13 fina valpar. Som om det inte räckte, så kom Primo 2:a! Grattis till Annika och Primo!

Då fick vi vänta till finalerna, slutet av dagen, då Godis skulle möta den vinnande Valpklass I tiken. I Valpklass I tikar var det 9 valpar med.

Väl inne i ringen för BIR och BIM, Valpklass I var det otroligt varmt ute! Solen stekte på hundarna. Jane Jones dömde även BIR:et. Till sist kom hon fram till mig och Godis med BIR rosetten, så roligt! :)



Godis Kritik:
5 month old puppy. Very well balanced for age. Clean outline, well moulded eye + shape, good dark eye colour. Pronounced forcheast, well ang shoulders + correct lenght to uperarm. A graduate spring of rib + correct coupling. Moderate bend of stiffle. Neet feet ampel bone. Moved straightly  + true. Very promising.



Jag är lycklig. Godis också! För han vann massor med priser. Bland annat en rosa gosegris. En stor och rund. Den är med honom hela tiden nu! :) Till och med när han sover..hihi!

Klänningen i rött passade väldigt bra! Den har mamma sytt. Tack mami! :)


Godis framför domarbordet.


Söt!


Rörelser.


Primo uppställd.


Söt som en liten godis.


Klassvinst.


Inne i finalringen. Rörelser.




BIR !!!


Snygging!


Raring.






 
 

Tack mamma för alla underbara bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0