En önskan och My Hörting om "det där med sorg"

Ikväll är nog den jobbigaste dagen, sen Divino lämnade min sida. Känns så otroligt tungt och jobbigt. Från att det känns så overkligt, är det plötsligt verklighet. Det är meningen att jag ska fortsätta här, plugga, träna hund och ta studenten - utan honom. Det känns förjävligt helt enkelt. Så orättvist.

Det är många underbara vänner som finns vid min sida. Jag får höra av många att jag är stark, trots att jag känner mig svagare än någonsin just nu. Känns som att jag aldrig mer kommer att kunna känna samma, äkta glädje, som jag gjorde för bara en och en halv vecka sedan.

Om jag läser tillbaka i min blogg då, så mådde jag så otroligt bra. Nästan för bra för att vara sant. Det visade sig vara så, det var för bra för att vara sant. Och Divino blev sjuk. Det är orättvist, och jag blir både ledsen och arg när jag tänker på det. Vem styr denna orättvisa värld..

Tårarna rinner. Jag förstår inte hur det kan vara så orättvist. Jag förstår inte hur han plötsligt kan vara borta. Men jag förstår att han aldrig mer kommer att komma tillbaka. För hur mycket jag än har önskat det, och hoppats, så har han inte gjort det. Om jag fick en önskan, skulle det vara att få se i dina vackra ögon, igen. Det är fruktansvärt, att sånt här kan hända. Divino är spanska, och betyder gudomlig. Precis som han är. Eller var..

Imorgon kommer David tillbaka, efter en hel vecka härifrån. Jag saknar honom, mycket. Vet itne om jag kommer börja gråta eller le när han kommer. Känner mig otroligt känsloladdad. Men jag vet att jag ser fram emot att få ge honom en kram. Eller två.

My Hörting, min underbara vän har skrivit ett inlägg i sin blogg som fick mina tårar att rinna nedför kinderna. Och fortsätta droppa mot mina ben. Du är en fin människa, tack för dina underbart vackra ord. Även om tårarna rinner nu och då, är jag säker på att dina ord kommer att trösta. Det betyder otroligt mycket. Ni hittar hennes blogg här. Inlägget heter: Det där med sorg.



"Vi minns alla, den mångsidiga Sort-Guld hunden.."

Det är precid vad han var, Svart Guld! Vila i frid, Divino. ♥ Jag och många fler saknar dig, men vi kommer alltid att minnas dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0