Utställning

Hann inte blogga igår så tänkte skriva lite om utställningen nu ändå :) Vi klev upp klockan 5 för att åka klockan 6. Jag och mamma åkte tillsammans med Anne och Roger men i olika bilar. Hundarna var givetvis med också, som var Divino, Lego och Diezel. Mycket blandade resultat, men också lite väntade. Divino ställde jag i jaktklass hanar och det var mest för att han är så underbar att visa och att vi skulle få träna lite "på riktigt" ingör Junior Handlingen på Lilla Stockholm. Han var så duktig. Lego åkte ut på en 2:a tyvärr. Men Diezel gick det bättre för. Han skötte sig strålande i valpklass II och blev 2:a av 8 valpar med HP. Inte illa alls Diezel! 

När alla våra hundar var klara gick vi ut med packning och dem i bilen för att gå runt och kika på lite försäljning, andra raser och slutet i flatringen. Då blev det inte alls bra, Anna trodde vi åkt hem så då åkte de också hem :( Vi sa alltså inte ens hejdå till varandra! Men som tur var så pratade vi lääänge i telefon med varandra igår. Det var så härligt att träffa dig igen gumman :)

Träffade också på Jossan, härligt att äntligen se dig igen, ännu mer längesen jag träffade dig! Kikade när hon visade vackra juniortiken Snäckan till 1:a med CK och championtiken Meghan, också 1:a med CK. Eftersiom båda fick CK och var vidare till bästa tik halkade jag in som på ett bananskal och Jossan säger att jag ska visa Snäckan i BT. Självklart hjälpte jag henne, om hon nu tyckte att jag var tillräckligt duktig för det. Hade faktiskt aldrig visat amris förut, trots tävlandet i junior handling. Bara vanlig cocker! Jossan blev 2:a BT med Meghan och Snäckan blev 5:a BT.

Nedan några bilder från dagen:


Diezel i rörelse


Diezel i stående


Lego i rörelse


Divino i stående


Jag med Snäckan


Jossan med Meghan

Nej, nu ska jag äta något innan Erika och Buffy kommer, boxern jag ska ställa i helgen.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0