Lilla Stockholm

Har inte haft tid att blogga, så nu passar jag på att blogga lite från Lilla Stockholm från Kistamässan i lördags. Jag tävlade Junior Handling med Divino och det var ca 17-18 handlers med och tävlade tror jag. Eftersom vi tävlade agility i Fagersta (inofficiellt) dagen innan var Divino väldigt seg, vilket han inte brukar. Honom brukar man vanligtvis inte behöva stå och motivera hela tiden, och han brukar inte krångla när man ska ställa upp honom. Trots detta blev vi BIS-3, det var ju jätteroligt! Men det k'ndesa trots allt lite surt, eftersom att de två bäst placerade som ej är kvalificerade till SM blir det, och varken BIS-1:an eller BIS-2:an var det....så jag var en placering ifrån kan man säga. Domare var Morgan Granander och han sa till mig efter att han önskat att jag fått ut Divino mer i stående...jag förstår honom mycket väl, då han krånglade i stående och var lite seg. Men det var ju lite synd. Nej, nu låter det kanske som att Divino inte skötte sig alls?! Han var ju superduktig men lite trött, alla får väl ha en trött eller sålig dag någon gång, han är otrolig den pojken som alltid ställer upp! Hjärta på honom!

Här är lite bilder från i lördags:

 
Hejarklack bestående av Emelie Damgaard :)


Jag och divino uppställda framför domarbordet


I finalringen


Divino med rosetten, söt som socker!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: chili

Na så fina hundar speciellt den svarte!:)

2009-05-19 @ 19:37:48
URL: http://strangebakery.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0