Grattis Holly, Divino skadad, skön hemmakväll!

Hej alla bloggläsare!

Idag har vi varit på agilitytävlingen i Grängesberg. Jag vill säga STORT STORT GRATTIS till Holly och Jessica som tog en uppflyttningspinne i hoppklass II! Ni är ju superduktiga :D

Divino skadade sig i sitt första och enda officiella lopp idag. Det var agilityklass II. När han kom till balansen så stannade han och "tröck" på nedre kontaktfältet. Precis som jag sa till honom. Men sen så liksom gled han av balansen och tassen repades mot balansens sida. Det var en knöl på hans ben han hade "rivit" upp och det gjorde nog jätteont på honom för han skrev en hel del. Han haltar dock inte vilket är jätteskönt. Öppen hoppklassen stod jag och Divino över, för säkerhets skull! Jag hoppas att det inte är så illa, det ser absolut inte så ut. Men det är ju jag, orolig blir jag som vanligt...

Jag körde ju med Valdo också idag. Vilket alltid kan gå hursomhelst, hahaha. Men idag gick det faktiskt skitbra om man får uttrycka sig så ;D. Jag körde först agilityklass II med honom. Vi var nollade ända fram till nästnäst sista hindret. Då ropade jag i luften och vi fick en rivning :S Typiskt alltså! Han var så följsam och gick så fint, så ska JAG förstöra det med ett "hjälpsamt" rop- valdovaldo... Dock fem fel blev vi placerade som trea med andra bästa tid tror jag!

Andra loppet var hoppklass II, då tjuvstartade han, annars var loppet skitbra. Tjuvstarten gjorde att vi fick en rivning på nummer två. Det blev en liten typ av, "löptävling"- vem hinner först fram till slalom? Jag hann faktiskt fram för att hjälpa honom, tro det eller ej! Loppet var annars väldigt bra det med.

Och så till sista loppet, som var öppenklass hopp. Som Fredrik skulle döma- Valdos husse för er som inte visste det. Senast jag tävlade med Valdo när Fredrik dömde var i Pärlby för drygt ett halvår sedan. Då var det de första två hindrerna som Valdo tog, sedan så sprang han bara till husse och det var bara att ta med honom av banan. Tråkigt när det är så. Ska han aldrig lära sig tänkte jag och familjen  och anmälde honom till hoppklassen. "Kör så långt det går" , sa mamma till mig. Och kan ni tänka Er. Han gick igenom banan med en rivning när jag inte riktigt hängde med ordentligt. Vi gick igenom med FEM FEL! Helt otroligt genligt mig, det fvar så himla roligt att det äntligen fungerade. Sedan finns det ju inga garantier att det kommer att fungera nästa gång- för när det gäller Valdo, kan man aldrig veta riktigt säkert ;)

Nu ska jag ut en sväng med Tio och ta ur honom lite av hans enorma energi. Han ska ju faktiskt debutera i agility imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0