Kan det bli bättre ?

Idag har vi varit på tävling i Mora på brukshundklubben. Vi åkte dit igår för att sova över en natt med husvagn så att vi skulle slippa åka så tidigt på morgonen idag. Igår kväll grillade vi och sen en natts sömn för att ladda batterierna inför tävlingsdagen.

När jag vaknade på morgonen fick hundarna mat och jag åt själv en "ris-i-frutti". Sen blev det en ganska lång skogspromenad med Divino för att han skulle ha motionerat lite innan och bli av med den 'överflödiga' energin.

Första klassen för oss blev Agilityklass I. Vi hade startnummer 3 och nummer 2 var struken, så det var alldeles efter banvandringen dags för våran tur. Banan var inte speciellt svår, ganska knixig slalomingång och så, annars var allt som det skulle. När det var dags för mig och Divino har jag fått tipset av Hasse att gå in på banan med lös hund. En het hund kan bli lugnare av det på grund av att man inte behöver börja krångla och ta av kopplet vid starten m.m. Divino satt som ett ljus när jag gick ifrån honom ungefär två hinder för att sedan kalla in honom. Loppet gick FELFRITT och jag kände till och med att handlingen funkade som jag hade tänkt mig! Åh, Divino, att han äntltigen har börjat förstått både dedt här med kontaktfält och hoppteknik! :D Inte nog med det så blev vi klasssegrare! Vi tog våran första uppflyttningspinne i agilityklass!

Sen blev det en ganska kort vila för mig eftersom att Divino är uppflyttad i klass II i hoppklassen. Jag åt lite sallad som lunch, sen var det ganska snart dags för banvandring. Banan var knixigare än agilityklassen (såklart) eftersom att det var klass II. Nummer ett var ett däck, sen var det två hopphinder på rad, sen kom en tunnel rakt fram, när hunden alltså var uppe i sin högsta fart! Och hundarna skulle inte ta tunneln utan svänga 90 grader åt vänster! Och det skulle Divino klara hade jag bestämt mig för, men ändå kände jag att det var riktigt svårt :P. Han satt än en gång stilla i starten! Helt lugn , utan att ens trampa med framtassarna som en tok! Han gjorde ett FELFRITT lopp IGEN! Det här är för bra för att vara sant, tänkte jag. Men det var sant. Divino hade gått felfritt igen med mig och vi vann även denna klass! Jag undrar om detta någonsin kommer att hända igen! Tänk att det kan få gå så bra! Även här fick han pinne!

När jag ändå är i farten med att blogga tänkte jag tacka lite människor!

Jag är så glad för att jag får ha Divino att träna agility med! Det ska jag tacka min kära MAMMA för! Hon ställer alltid upp på mig i vått och i torrt! Hon skjutsar mig och hon hjälper mig med allt mellan himmel och jord! Jag är så glad att jag har dig!!! <3

Jag är så himla tacksam för all hjälp jag får inom agilityn också! KICKI, att du har hjälpt mig med hoppträningen är värt GULD! JAg är så glad att Divino äntligen har börjat hoppa någorlunda som han ska! Är så tacksam! HASSE även du har hjälpt mig dundermycket, bland annat med kontaktfält! Att ni ställer upp på mig är värtr hur mycket som helst!

TACK!

Kommentarer
Postat av: Modig

Nej men fan gud vad kul!:D Stort grattis!

För oss i Alfta gick det också bra. Hippi vann championklassen, slutade sedan som bästa tik,och till min stora glädje blev hon även BIR!! Och inte nog med det, Hon blev även BIG-5!:D

Kramar i massor! Anna, Hippi, Ådi & Wille

2008-07-13 @ 13:16:17
URL: http://modig77.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hej Erika!

Vad roligt att det gick så bra för er!

Hoppas det kommer gå lika kanon i fortsättningen.

Puss å kram "storasyster" =)

2008-07-14 @ 13:54:43
URL: http://lollolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0