Håll hårt i din goda vän

Torsdag kväll: Agilityträning med Valdo - snabbaste vägen? Faktiskt väldigt intressant, testade att handla honom på olika sätt och tippade tillsammans med Fredrik på hur det skulle bli med de olika handlingsätten. Det stämde precis! Testade också jackobyten med honom in action. Underbara fluffiga groenendael! Han är helt fantastiskt rolig att träna. Är så glad över att jag fått långa honom på lovet.
Agilityträning med Pi - torrhandling (utan hinder). Han är så snabb och följsam. Har gjort framförbyten på honom vilket fungerar bra. Har även tränat kontaktövningar, inkallning och sitt. Duktig fluffsak.

Igår var jag hos tandläkaren. Man kan tydligen ha ont i evigheter efter en lagning, så de gjorde ingenting. Om de rekommenderar mig att inte ta bort och byta ut lagningen så gör jag inte det. Jag körde hem och åkte och lunchade med mamma senare istället. Efter att jag var färdig med engelskan! :) :) :) Skönt! På eftermiddagen var vi i Borlänge och shoppade. Köpte mina första julklappar. Köpte också lite fina kläder till mig själv, och ett par armband.

På kvällen blev det besök i Haggeland. Har saknat systrarna och pappa mycket. Det var väldigt roligt att träffa dom, mys framför idol (moa är fantastisk!) och sen åkte jag hem till mami igen för att packa. Mami och mormor har skjutsat mig hit idag, men jag körde halvvägs! När de hade åkt (trodde jag) kom de tillbaka efter femton minuter och hade köpt frukost och dip och morätter till ikväll. Min goa familj, som gör mig glad. Saknar dom redan lite grann, känner jag.

Är nu tillbaka i Forshaga efter ett lov fyllt med hundträning, spårning, agility, nyuppstartad träning med Pi, apportering, pluggat färdigt, och träffat familjen. Även varit i Haggeland och träffat familj! Nu blir det en dusch och en ansiktsmask.

Missa inte så mycket bättre på tv ikväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0