Man måste dö några gånger , innan man kan leva

Titeln på mitt blogginlägg är titeln på en av Håkan Hellströms låtar från nyaste albumet. Igår kväll var det en livekonsert med honom på TV, från Cirkus i Stockholm. Jag dog nästa lite ett tag, han är så himla härlig och bra! Jag blev glad. Sen får ni andra säga vad ni vill. :)

Idag har våran klass (de som läser småföretagande A) anordnat en agilitytävling, Doggy Professional Agility Cup. Det var en deltävling, av flera. Valdo gjorde två fina lopp, han är duktig den killen. Efter tävlingen åt Fredrik, jag och David mat. Jag är stolt över vad han och jag lyckats med, under den korta tiden i Forshaga. Och jag är ganska säker på, att han fått med sig många bra erfarenheter och lärdomar från att ha varit här med mig. Anledningen till att jag säger: har varit, är för att Fredrik (som var domare idag) har tagit med honom hem nu. Jag känner mig lite ensam, det är otroligt tomt! Jag hatar att vara utan hund, jag hatar det. Men anledningen till att han åkte hem redan nu, var att jag ska åka tåg direkt till Arboga, innan Flatklubbens Club Show på torsdag. Jag åker alltså på onsdag.

Tack Fredrik, för roliga banor idag. Tack också, för att jag har fått ha Valdo här hos mig. Jag har också lärt mig mycket, inte bara Valdo!

Godis var med idag, och att få träffa honom, för att sedan bli av med honom och med Valdo, det kändes ännu surare. Han är så otroligt söt och mild den hunden, jag älskar honom! En rolig sak, är att jag har fått en godkänt dispensansökan. Godis kommer flytta hit efter sommaren! YES. YESYESYES. Äntligen lite medvind. Jag är otroligt lycklig. Candy Candy. Hjärta honom.

I eftermiddag/ikväll har jag först sovit någon timme. Var otroligt trött efter tävlingen! Sen har jag pluggat lite engelska, kan nästan alla ord inför provet på tisdag! Skönt! Nu ska jag sova. Ska bli otroligt skönt att krypa ner i nytvättade sängkläder. Har tvättat alla mina smutsiga kläder och städat lägenheten. Och så kan jag nästan glosorna. Livet är bra just nu. Man ska fokusera på det som är bra. :) Det tycker jag är viktigt! Även fast det inte alltid går. Så är det bara.

Jag har förresten fått reda på lite betyg som ska sättas nu till sommaren:
Biologi A: MVG
Naturkunskap A: MVG
Hundens Mentalitet: MVG
Arbetsmiljö och säkerhet: MVG

Det känns bra!

Puss och Godnatt


Foto: Malin Andersson. Min godisbit!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej Erika!

Vilka fina betyg! Du har ju alltid varit superduktig! men mest ville jag skriva och säga att VAD GLAD JAG BLIR ATT DU FÅR HA "GODISET" hos dej efter sommaren! (jag har tänkt på det mycket och hoppats att det skulle gå) Kramar! Bettan

2011-06-01 @ 23:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0