Bästa mamma och bilder från hundutställningen

Det har varit en händelserik och fullspäckad helg, men framförallt - en rolig! Jag åkte hem i fredags med tåget. Det första bra som hände var att kag fick massor med plugg gjort på tåget. Underbart! När jag kom hem fick jag träffa min underbara familj, som var så saknad och jag fick också träffa alla underbara hundarna som var otroligt saknade. Vi åt god mat och umgicks, innan jag och mamma satte igång med att packa inför lördagens utställning. Vi var ju till Ulriksdags slott, Eukanuba Dog Show. Mer om utställningen snart. Vi hade iallafall en otroligt trevlig dag!

På söndagen blev jag tillbaka skjutsad till Forshaga av mamma, tillsammans med Valdo och en soffa. För Valdo är här med mig igen nu! Han får det tills sommaren, tavk så otroligt mycket Fredrik. Jag känner mig inte lika ensam nu. Mamma har fixat en soffa hit. Hon är så himla gullig. Och så hyrde hon släpvagn och skjutsade hit den och hjälpte mig med den in i lägenheten. Ställer alltid upp, jajjemen. Mer än vad jag någonsin skulle begära..

Just nu sitter jag i min nya, blåa soffa och fixar med att maila bilder från utställningen och tänkte också lägga in här i bloggen. Alla de superfina fotona är tagna av mamma, Malin Andersson.

Vi hade en otrolgit trevlig dag. Upp klockan fyra, för att vara och hämta upp Annika och Primo klockan fem. Efter ett kaffestopp på McDonalds i Västerås (och en hel del sömn från min sida, dåligt resesällskap, tur att du hade Annika mamma) så var vi framme. Vilket fint utställningsområde! Vi satte upp tält och bur och så var vi äntligen på plats. Trimmade lite på Godis och bytte om, sen var det dags, in i Valpklass I. Visade Godis och även Primo i kvalitén. Godis fick fin kritik, men har lite överbett för tillfället, då överkäken har växt fortare än underkäken. På grund av detta, ingen topp placering men trolgti fin kritik. Primo fick också toppenfin kritik!

Jag fick också visa en toppenfin leverfärgad hane, Lopplådans Rumlande Rummy. Jag visade honom till Excellent i Unghundsklass och han kom 2:a i konkurrensen med CK. I bästa hena oplacerad, men oj vad söt han var. :)

Jag hade också turen att få visa en jättefin tik i bästa tik, Chessex All U Nees Is Love. Hon var strålande härlig och vilket driv i steget! Det gällde att hänga med, exakt vad jag gillar! Superfin!

Här kommer bilder, som min underbara mamma tagit. Vilket lyx att ha en glad mamma med sig som dessutom tar så fina foton. :)


Min egna läckerbit, Godisen!


Godis in action


Jag hjärtar min Godisbit!


Kontakt - attityd - samarbete , bästa Godis!


Lopplådans Rumlande Rummy, "Rasti"


Fart och fläkt


Samarbete


Chessex All U Need Is Love, "Fairway"


Strålande rörelser


Glad flat!

Tack mamma för alla underbara bilder! Saknar min familj i Ludvika otroligt mycket faktiskt. :( Plus att David är i Norge en hel vecka!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Birgitta Ullberg

Hej Erika och din fantastiska Godis. Jag har en syster åt Godis( vi är fodervärdar) som heter Fliza, de är väligt lika varandra tycker jag. Hon ska ställas ut på söndag för första gången, blir spännande, hoppas det går bra för henne med. Roligt att följa din blogg. Lycka till!! // Birgitta i Piteå.

2011-09-02 @ 20:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0