Låtsas som att det regnar

Oskar Linnros – Låtsas som att det regnar

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det händer så mycket i mitt liv just nu, äntligen börjar tempot sakta ner lite och jag hinner andas, lägga mer tid på mig själv och min hund , och hinner ta det lugnt!

Helgen har varit och är en extra lång helg. Jag var ledig i fredags och ska inte till skolan imorgon. Har skrivit klart en inlämningsuppgift i religionen, så nu är det bara en biologiredovisning, ETT nationellt prov kvar i engelska, och projektinlämningen (som är klar) med redovisning kvar. Och ett historiaprov. Hurra!

Nu under helgen har jag tagit hand om Godis och mig själv. Har verkligen varit efterlängtat med en helg lik den här. Jag har tagit hand om mig själv, tränat med Godis, varit ute och gått med honom. Tagit det lugnt, ätit god mat, och varit i Karlstad och handlat nästan alla julklappar. Resten kan jag inte riktigt inhandla än. Det känns otroligt bra! Vi var ute, jag och tjejerna, i Karlstad som vi brukar innan jul. Istället för julklappar så går vi och har en trevlig dag på stan som avslutas med fika eller mat. Hur trevligt som helst! Dessutom har jag pluggat - för att jag ville, och inte för att jag var tvungen. Nästan inget plugg kvar nu, vilket känns underbart.

Så sista två veckorna kommer bestå av det sista plugget. Till veckan ska jag hårdträna rörelser med Godis, inför Stora Stockholm i helgen. Godis blir hemhämtad av Fredrik på torsdag, jag åker till Stockholm med skolan på fredag vid ett för att bo där på hotell och stå i montern. På söndagen då flattarna går kommer mamma och Fredrik dit med Godis och Lego. Jag visar Godis samtidigt som Lego ska lånas ut till Nordiska Mästerskapet i junior handling. Mamma och Fredrik tar med sig Godis hem och Lego blir med mig till Forshaga efter finalerna är slut. Ska bli skönt med en unghundsfri vecka, tack mamma för lånet av Lego. ;) Den veckan kan jag äntligen träna mig och hund på riktigt, skratt!

Idag har Godis träffat saxen. Han tycker faktiskt att det är ganska mysigt! :) Tokgodisen. Nu ska jag gå och trimma hans svans och hans tassar, sen är han färdig! Han är fin - men urfälld!

Saknar lilla 3,14 där hemma. Fluffiga sak, på torsdag kan jag få träffa dig en snabbis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0