Frövi, getingstick och skolstart

Hej :D

Nu har vi varit på ännu en agilitytävling. Det var en officiell arrangerad av Frövi BK och ddet var klass I-III. Vi åkte dit till fredag kväll och på lördag började tävlingarna. Mitt och Divinos första lopp på lördagen blev debut i hoppklass III. Han gjorde mkt bra ifrån sig, vi diskade oss när vi skulle ta om i slalom, då sprang han in i en tunnel! Men vi var lika nöjda ändå, han lyssnade jättebra på mig. Sen var det dags för agilityklass I. Skulle vi ta våran sista pinne och bli uppflyttadde ? JA!!! Det skulle vi tydligen! Det var en ganska rak bana och Divino var lite seg...(inte konstigt när man tänker tillbaka ad han har arit med om senaste månaden...) men det räckte till pinne oh vi blev uppflyttade till klass II. Under lördagen debuterade Camilla med Neo i agilityklass II och tog uppflyttningspinne, STORT GRATTIS TILL DIG CAMILLA !!!

Lördag kväll dukade vi långbord utanför husvagnarna och haded kräftskiva med lite annat smått och gott ätbart också. (Jag är inte helt förtjust i kräftor  :P )

Söndagen var det dags för hoppklass III igen. Divino rev två hinder (ett av dem var första hindret) och så ramlade han på långhoppet. Annars var det ett ganska bra lopp. Nöjd var jag i alla fall med honom! Agilityklass II loppet blev bara trams. Jag klev över honom när vi skulle starta. Han blev okonsentrerad, tjuvstartade (redan där skulle jag tagit tillaka honom och diskat oss. Men jag fortsatte, glömde bort banan och Divino missade ett kontaktfält... Så kan det gå ibland. Jag har faktiskt aldrig varit så förvirrad på en agilitytävling som jag var då! :D

Dessutom blev jag getingstucken innan lördagens klass III debut. Hur mkt ska man behöva vara med om?! I nacken var det...FY vad ONT det gjorde! Men mamma krossade panodil och hae på. Det ble mkt bättre. Det är ett BRA tips jag har till er, som ni ska ta till er av om ni inte redan visste!

Nu har skolan börjat och jag kan ju inte säga att jag precis såg fram emot det ;D.  Men det är sista året, så det är ara att kämpa och ladda inför gymnasiet! Idag har jag också trimmat Myran när jag kom hem ifrån skolan. Hon blev fin! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0