Ensamhet och minnen, sjukor och annat

I förrgår, på vår månadsdag var både jag och David sjuka.. Ändå, trots det hade vi väldigt mysigt och kollade på film och bara tog det lugnt. När man umgås med någon man tycker om, måste man inte alltid vara fräsch och ´på topp. Vi hade det otroligt underbart ändå, trots att det varken blev mat eller att vi hittade på något. Men vi fanns för varandra, pratade och kollade på film. Bara höll varandras händer.

Jag blev natten till idag magsjuk. Eller igår kväll egentligen. Det är hemskt. Bland det värsta jag vet, igentligen. Så nu har jag stängt av alla känslor vad gäller sorg, att vara ledsen och ha magsjuka är ingen bra idé när man heter Erika Lindkvist.

Nätter då jag inte kan sova känner jag mig jämt så ensam.. Valdo undrade varför jag sprang fram och tillbaka på toaletten hela tiden, han ville ju sova!

Har tänkt att jag ska skriva ett minne med Divino varje dag i bloggen, eller iallafall med jämna mellanrum. Dagens minne elelr något liknande kanske?

Under påsklovet ska jag både fixa en del plugg och börja bygga på en hemsida. Vi ska också fotografera Godis en hel del, roligt!

Kommer kännas ensamt att komma hem. Konstigt. Och tomt. Sen jag var 11 år har Divino alltid funnits vid min sida. Allt vi gjort, alltis när han fanns för mig. Det är så otroligt orättvist. Jag vet att jag skriver det om och om, igen. Men det är så fruktansvärt. Jag har ett agg mot tumörer. Cancer. Det är inte bra till nåt. Och jag hatar, att det fick ta min hunds liv. Och många andras liv också. Orättvist. Orättvist! Livet med hund, kommer aldrig mer bli densamma för mig. Men jag är glad, att en stor del min hundträning och att allt jag kan, kommer från denna fantastiska hund. Det kan ingen ta ifrån mig!


Divinos tass och min hand. Vänner - för alltid.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0