Västkusten och flatmästerskapet

Det ska bli skärpning nu. Men man har ju så mycket annat för sig på sommaren.

Vi har tävlat en del iallafall, och varit på Västkusten har jag också, med mormor och morfar och lillebror. Det var trevligt. Vi bodde på vandrarhem mellan Falkenberg och Varberg och så gick vi på Vallarnas friluftsteater och såg Virus i Bataljonen. Mycket mycket roligare än jag trodde att det skulel vara, även om jag hade lite svårt att förstå vissa skämt... haha. Vi hade lite otur med vädret, men det är väl typiskt svensk sommar. Helt väderlöst, blåser, regnar och är kallt.

I helgen var vi i Skåne, jag mamma och Fredrik, och flattarna. Vi skulle starta på flatmästerskapet. Mamma startade Lego i Unghundsklass, han var duktig men som förväntat inga topp poäng, han är fortfarande öerfaren men skötte sig galant utifrån hans förutsättningar. Hrälig att titta på! Jag startade Tio och Divino, och de fick båda poäng på alla de tre första rutorna så de fick fortsätta med ruta 4 och 5 också. Där nollade Tio ruta 4 men Divino och jag fick poäng på båda rutorna. Det slutade med sammanlagt 80 poäng, vilket var ganska bra med tanke på endast 9 poäng på ruta 1.  Vi stannade för att se hur långt det räckte, 6 hundar gick till finalen på söndagen. Såklart kom vi på 7:e plats och den som kom 6:a och tog sista finalplatsen hade 81 poäng. Lite surt, men samtidigt är vi jättenöjda över att komma 7:a på ett så stort mästerskap. Jätteroligt!

Bilder från västkusten kommer senare i bloggen :)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0