En fontän till för choklad

Jag saknar två saker ikväll. En chokladfontän och David. Sen hade kvällen varit fulländad! Tycker det verkar så gott med färska frukter och smält choklad. Inte så nyttigt dock..men en lördagkväll hade det kunnat vara okej. Men nu har jag ingen. End of story. :)

Sällskap har jag inte heller, om man bortser från Godis. Men det gör jag aldrig, så klart jag har sällskap!

Idag är första dagen sen jag blev sjuk (lördagen för en vecka sen) som jag mår helt okej. Har orkat både tvätta och städa, samt plugga lite. Jag är inte alls efter i skolan trots denna vecka, vilket är skönt. Jag och fyra vänner ska göra en psykologiuppgift imorgon, sen är vi helt på banan igen.

Jag har varit sängliggande med hög feber, hosta, snuva, förfärligt ont i halsen (aldrig känt liknande smärta) och en bedrövlig huvudvärk. Först fick jag inte komma till vårdcentralen, men då ringde mor dit och då fick jag komma. Det är något med vuxna, och respekten gentemot den. Den är uppenbarligen högre än vad den är för ungdomar, iallafall i såna här sammanhang. Jag har inte haft någon röst under ungefär fem dagar. Nu, igår och idag, har jag nästan normal röst vid vissa stunder under dagen. Just nu låter jag som en smurf, roande!

Mikaela var här förra helgen, det var fantastiskt att hon kom hit. Rolgit hade vi, trots att jag blev sjuk. Jag blev dålig under lördagen, men tror jag bet ihop. För precis när hon åkte på söndagen blev jag sängliggnade, kunde inte ens följa henne till bussen. Låg med kläder på under två filtar och mitt täcke, trodde jag skulle frysa ihjäl. Fort kand et gå från att vara frisk till att bli riktigt dålig!

Till veckan ska jag ta det lugnt, så jag blir helt frisk och kan börja träna ordentligt igen. Både mig själv (såklart, är ju torolgit på gång) och hundarna. Speciellt under lovet, för jag har sportlov veckan efter veckan som kommer. Helgen innan lovet inleder jag och mamma genom att åka med 3,14 på Brainpoolsträff på hans kennel. Det ska bli roligt!

Under veckan ska jag på studentkryssning med massor av kära akademiare, vi åker med FunCruises och det kommer bli strålande roligt!

Resterande del av veckan kommer att gå till att trimma hundar, träna hund och träffa fina vänner.

Ikväll ska jag och Godis, i vår fina nystädade lägenhet, äta ananaspaj under en film tillsammans med gladiatorerna. Men innan det ska vi gå en liten promenad. Ha en trevlig kväll alla!

En bild på Godis från imorse, sötnosen! Han ligger bland tvätten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0