Avkörning, forshaga, plåtning och känslor

Det har hänt mycket sen jag bloggade. Då var det onsdag kväll. Nu är det måndag kväll. Alldeles för sent. Men det är en lite ledsen kväll ikväll. Måste få vara det ibland, det är i alla fall okej när det är så många lyckliga dagar emellan. Och jag är lycklig, och har så otroligt mycket att vara glad över. Men däremellan måste man få släppa ut sina känslor lite.

I torsdags var en riktig fixar dag. Jag tvättade, trimmade både Godis och Lego inför Flatshowen som mamma och Annika skulle på i söndags. Och så packade jag lite. Tränade. Ja massa roliga saker ni vet.

På fredagen kom Josefine. Innan hon kom var jag, mamma och Karin ute i skogen på ett apporteringspass. Vilka duktiga hundar ni har, jag är så imponerad! Ser fram emot att se er i öppenklass till hösten, kommer att stötta er så gott jag kan! Vi tränade svåra markeringar och minnesdirigeringar. Jag är med så att Godis får vara passiv, vilket är superbra för honom. Sen vill jag kunna hjälpa till med goda råd, kast och att lägga ut apporter o.s.v. Det är himla roligt! Har blivit taggad på apporteringen igen, vilka duktiga hundar! Godis fick göra sin första mini-markering. Han är inte bara snygg, han är smart också! Vilken härlig individ han är, både inuti och att se på. Söt som..Godis! Han gjorde det väldigt bra och låg till och med i och letade och levererade sedan in apporten. Duktig Godisbit, jajjemen!

På kvällen kom Josefine. Vi åkte till moster för att äta varma mackor och jag skulle övningsköra med Peppo. Det visade sig sluta oväntat, i alla fall om man frågar mig..haha! ;) Bilen innehållande mig, Peppo och Josefine hamnade med de två vänstra hjulen ute i skogens mjuka dike, och vi fick ringa efter en fyrhjulsdriven bil som fick dra upp oss... Det blev många skratt, lite panik och en kissande i skogen, även lite rädsla för vargar.

På lördagen åkte vi tillbaka till Forshaga, mamma och Fredrik skjutsade mig och Josefine. Godis följde med och fick träffa David, det var roligt att han äntligen fick se min lilla sötsak. Nu är ju både David och Godis sötsaker i och för sig, men jag syftade på Godis denna gången. :) Mamma bjöd på lasagne och sen så fotade hon mig och Josefine med hundar, och mig och David. Hoppas att det blev bra, tack Mami!

Igår var en lugn dag, med lite plugg, och massa filmmys. Finns inte så mycket mer att säga om den dagen. På kvällen kollade jag, David och josefine på Män som hatar kvinnor, filmen alltså. Den är lite äcklig, och hemsk. Därför somnade jag i slutet. Så slapp jag se!

Idag har jag haft praktiska prov i djursjukvård, pluggat biologi med Lollo inför provet om Evolutionen imorgon och skaffat mig en tvättid till på fredag. En helt okej dag.

Imorgon ska jag försöka fixa praktik, med Lollois. Sen ska jag klara det här provet. Sen blir det packa inför Kolmården. På onsdag klockan 04.45 så åker jag med klassen till Kolmården och ska träffa vargar. Kommer hem på torsdag kväll. Blir nog en rolig resa!

För dig Lollo. Jag vill dig det bästa, och att du ska må bra. Min vän!

What Are Words - Chris Medina



Imorgon står på Schemat att skriva klart ett reportage. Jag har också gjort en minnesvägg för Rio, Divino och Disco. Det gör så ont i mig, det här. Tror aldrig att smärtan kommer försvinna, helt. Det är fem år sen jag förlorade Rio, men det känns som igår, samtidigt som jag varit utan honom alldeles för länge. Det gör fortfarande sååå ont i mig, att han inte finns vid min sida. Samma gäller Disco. Och inte minst Divino. Det är fruktansvärt. Ofattbart. Jag är så sårbar, på något sätt.

"mamma , jag förstår itne hur det någonsin ska kunna bli ett bra hundliv igen , utan divino..."


Kommer en bättre bild sen. Det är så vackert. Att få minnas. På ett fint sätt. Hockeyn i bakgrunden får avdramatisera allt, litegrann.

Pictures of you, pictures of me
Hung upon your wall for the world to see
Pictures of you, pictures of me
Remind us all of what we used to be



L Y C K A

I was praying that you and me might end up together.

Godnatt. Alldeles för sent. Och alldeles för blöta ögon. Jag är lycklig, också.

Kommentarer
Postat av: Loll

du är så otroligt fin, och stark.

Jag är lycklig att jag har dig i mitt liv. Underbara du!

2011-05-03 @ 01:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0