I lost my whole life, and a dear friend



nothing really lasts forever

tell me it's over, I'll still love you the same

I said it so many times



I lost my whole life, and a dear friend. My best friend.




Tack Divino, för att du bet sönder hörnet på mitt ena örngott. Jag sover med det på, och det känns så bra.

Det gör ont, och känns tungt och jobbigt, när det känns som att man städar bort massor med minnen. Hundboxen. Där är Divinos namn nu bortsuddat. Allt är bortstädat där. Jag har ingen box kvar. Men namnet stod kvar in i det längsta. Jag har så många minnen därifrån.

Varje kväll, lägger jag ner en kudde på golvet, innan jag somnar. Det gjorde jag alltid när Divino sov bredvid mig. Han sov bredvid sängen, så nära mig som möjligt, på den kudden.

Det är så mycket man saknar. Och jag är så rädd, för att det ska försvinna. Rädd för att glömma. Jag hatade att dammsuga i början - då försvann Divinos päls. Det blev så värdefullt plötsligt, då det aldrig någonsin skulle komma nya håstrån. Jobbigt att diska Divinos skålar - Divino åt ur dem senast. Jag har inte diskat dem än. Ska göra det innan sommaren, enbart för att Divinos skålar inte är värda att vara smutsiga längre. För nu är dem det.

Minnesväggen är så vacker. Jag är så glad att jag gjort en. Bild kommer i bloggen, det kan jag faktiskt lova!

Divino - Gudomlig. Värd det bästa. Ja, det blir en tatuering.



Nu har jag sommarlov. Imorgon har vi inga lektioner och på fredag är det bara avslutning med betygsutdelning och sånt. Jag hoppas verkligen att mamma tar med sig Godis hit. :) Saknar honom, min lilla Candy Candy. Jag fick VG på engelskaprovet, så himla underbart. Trodde jag aldrig, men engelskabetyget är så mycket värt, eftersom jag kämpar så mycket med den. Jag fick också MVG i slutbetyg i Småföretagande A - stolt!

Imorgon ska jag och Alice städa det sista, bara dammsuga och torka av/damma. Sen ska jag packa det sista, men det blir på kvällen, är så jobbigt att gräva i packningen när man kommer på att man behöver något man packat ner. Så imorgon blir det snabbstädning, och packa ner kläder, skor och hygiensaker. Sen ska jag och Josefine till Karlstad, för att ha en mysdag med en fika och kanske lite shopping. :) Blir trevligt! David och en kompis ska eventuellt också med, mycket skoj.

David känner mig förövrigt väldigt bra, och märker att jag inte mår helt bra över allt. Jag ÄR lycklig. När jag ler, är jag lycklig. Men det är fortfarande vissa saker som gör ont. Bara för att man mår dåligt eller gråter, betyder inte det att man inte uppskattar det som är bra. Jag är så fruktansvärt lycklig över min familj, mina vänner, mina hundar och min pojkvän att det inte går att beskriva med ord. David frågade iallafall hur det egentligen var, jag svarade "Bra!" och han svarade något i stil med "Hjärtat, jag märker att det inte är det, jag ser det på dig..". Det slutade i tårar. Man behöver gråta ibland. Och det är bara bra och tur, om man har någon som betyder mycket och kan trösta i såna stunder, bredvid sig. <3

På fredag kommer mamma och hämtar mig! Saknar min familj. :) Kommer sakna Forshaga, mina vänner och David under sommaren. Men vi ses ju i sommar också. Och har kontakt med varandra!

Det blir att satsa på körkort, jobb och praktik! Samt sköna och lugna stunder, och massor med hundträning. :)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0