Godmorgon

Godmorgon!

Ställde klockan på 8 idag, bara för att dagen känns så mycket längre då och det är ju såklart bara trevligt! Bestämde mig sent igår kväll för att inte följa med till Norberg på agilitytävlingen som var idag också. Hostar så jobbigt, speciellt på kvällen. Men idag är faktiuskt hostan bättre, har inte hostat alls idag!

Och såklart ångrade jag mig, det är så tråkigt att bara vara hemma, helt själv...Jag har ju såklart Divino och Valdo hemma, så helt själv är jag ju inte! Men det är tråkigt...Mamma sa till mig att hon tyckte jag skulle unna mig en mys-dag då jag bara tar ner mina sängkläder i soffan och vilar och tittar på film och dricker te hela dagen, men ajg har inte ro till det. Därför jag gick upp lite tidigare också, bara för att jag skulle kunna ligga här nere och vila under morgonen och sen hitta på något roligt istället. Men nu vill jag ju vara i Norberg istället..

Nej usch för inställningen. Lärde mig här i veckan att 90% av hur dagen blir beror på din egen inställning...

Därför tror jag att jag ska vila fram till 11 i soffan, vakna och ha en BRA INSTÄLLNING och se till att det blir en BRA DAG. För jag orkar verkligen inte vara negativ och bara låta dagen bli dålig, bara för att min inställning var helt fel. Dessutom mår jag mycket bättre än igår och hade lätt kunnat följa med till Norberg och kört Tio själv, och hjälpt till som funktionär. Så nu när jag inte är det, får jag se till att dagen blir bra här hemma...

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0