Karlstad

Nu är vi hemma från KArlstad. Det har varit en jätterolig vecka, synd bara att vädret inte var på topp. Sista dagen regnade d et oknstant och det lev superhalt på banorna.

Jag och Divino började med att tävla i de inofficiella klasserna på onsdagen. Första loppet fick han fem fel, en rivning. Det var en svår bana, någon sån svår har aldrig jag och Divino tävlat på. Andra loppet som var ett agiilitylopp gick han nollad och kom 9:a i klassen av ungefär 100 starter (tror jag)

De andra tre första dagarna av de inofficiella klasserna var jag och Divino hela tiden SUPERNÄRA ett flefritt lopp. Men han fick en vägran eler en rivning. Men den sista dagen (söndagen) Så gick han nollad i agilityloppet och VANN hela klassen med 100 startande! Det är ganska häftigt at en flat kan vinna en klass med så stor konkurrens.

Andra loppet som var hoppklass II gick vi nollade igen. Divino var supertrött efter 10 lopp på knappt en vacka. Så han gik ganska långsamt. Men vi kom på 12:e plats och fick ännu en uppflyttningspinne! :D

Nu har Divino och jag en pinne kvar till Hoppklass III och en pinne kvar till Agilityklass II! :)

Nu är vi taggade inför Ungdoms-SM, där vi ska deltaga i Agility individuellt och Juniorhandling. Även lydnadsklass I. Med Valdo ska jag också vara med i individuell agility, plus att Divino ska vara med i Fagersta Hundungdoms agilitylag. "Med tryck i baken" ! Det ska bli superroligt att åka till Göteborg!

Jag vill också Gratulera Fredrik som tog 3 pinnar under Värmlandshoppet med Valdo och nu är uppflyttad till Agilityklass II! Det betyder att jag ska tävla 2:an med honom på U-SM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0