Ungdoms-SM

Nu är vi hemkomna från Göteborg! Efter en lång resa i regnigt väder, var det ganska skönt att komma hem trots att dedt var mkt trevligt att vara i Göteborg!

Vi åkte ner till Göteborg på torsdagen och då var redan Olle och hans familj där med sin husvagn. De hade åkt ner på onsdagen. Vi bodde bredvid dom på Lisebergs camping, Kärralund. Efter ganska mkt krångel fick vi husvagnsplatserna brevid varandra.

Torsdag kväll gick vi på Liseberg. Mamma och Margreta var kvar vid husvagnarna och var hundvakt. Det var jätteroligt att gå på Liseberg, jag har bara varit där en gång förut, och sen dess har jag blivit mkt äldre och det har kommit många nya karuseller. Vi åkte så många vi hann utan att varken spy eller må dåligt :D Ganska bra gjort tycker jag! Det blev sent hem och morgonen därpå kändes det väldigt skönt att U-SM:s invigning inte börjae förrän klockan 12 ;)

Fredag vid klockan 11 åkte vi till Göteborgs Hundungdoms klubbstuga för att delta på invigningen. Det var en ganska kort invigning, runt en halvtimme, där de pratade om regler plus att David Lega pratade med alla deltagare. Klockan 13.00 började veterinärbesiktningen oh kloka som vi var ställde vi oss i kö redan en halvtimme innan för att kunna åka hem så fort som möjligt. Det fanns inte speciellt mkt skugga på området och solen stekte. Veterinärbesiktningen gick bra och äntligen kunde vi åka tillbaka till campingen och bada :D

Lördag fick man lov att gå upp väldigt tidigt. Redan klokan 6.00 ringde väckarklockan och jag skulle gå upp, klockan sju skulle vi åka. Vi var på plats i god tid och fick .Vi fick vänta i två timmar innan det var dags för banvandring i agilityklass I. Då skulle jag köra Divino. Jag sa till om att få starta först med honom för att jag skulle iväg på lydnad alldeles efteråt. Vi gick i mål på 5 onödiga  fel och det slutade efter dag 1 på en topp 10 plats om jag minns rätt. Så till lydnadsklass I. Jag och Divino fick fina poäng rakt igenom, ända tills vi kom till momentet som jag själv tycker är mitt och Divinos starkaste. Läggande under gång. Han la sig inte och vi blev nollade!!! Annars hae vi gått in på en andraplacering efter dag 1 om vi hade haft 9 eller 10 poäng som vi oftast brukar ha! Onödigt! Då halkade vi genast ner några placeringar såklart! Men det var ju nya starka tag imorgon och då skulle vi minsann visa vad i kunde ;) Det sista på lördagen var lag agility. Fagersta HU hade både ett small och ett large lag. Jag deltog i large laget som hette Med tryck i baken. :D Vi kom på bronsplats!

Söndagen blev stressig...först var det agility, jag och Divino fickc två rivningar, annars ett mkt bra lopp. Sen sprang vi till junior handlingen där vi om på en tredjeplats efter 2 timmars granskande av domaren...lääänge, men en noggrann bra domare! Sen var det ju dags för mitt och Divinos sista lydnadsprogram. Vi fick 174 poäng oh det slutade med en 4:e placering!!! Agilityn individuellt med Divino slutade med en 8:e plats. Det betyder att Divino placerade sig bra i alla grenar han deltog i! Du är fantastisk Divino!!!

Ikväll är det dags för klass II agilitytävling i agility, i Faersta. Då hoppas jag på att jag och Divino ska få vår sista pinne, dåär vi uppe i klass III! Jag har hopptränat lite med honom idag, det gick jättebra, han var laddad som vanligt!

Nu ska jag göra mig iordning inför ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0