Flatmästerskapet

Nu har årets Flatmästerskap gått av stapeln. I år var det Flatcoated Retrieverklubben ÖSTRA som var ansvariga och det var ett mycket bra arrangerat mästerskap. Publikvänligt men jaktlikt, som det ska vara. Jag deltog med Divino och Tio i NKL (nybörjarklass). NKL gick på lördagen och Tio var först av dem. Han gick igenom de fem stationerna ganska bra tycker jag, några missar såklart, det var ju långt ifrån perfekt men utifrån Tios kunskaper och hans erfarenhet gjorde han ett toppenjobb! När resultatlistorna kom stod det 65 poäng (av 100 alltså). ´Jag tyckte det lät lite med tanke på Tios arbete på de olika stationerna, men jag tänkte att domarna kanske drog mer än man tänkt sig. Fast det var ju fel. En av Tios rutor (den han gjorde bäst på) hade inte räknats. Så han hade egentligen 83 poäng och då blev det ju plötsligt RIKTIGT bra poäng! :D Jag tror att vi var 2 poäng från en finalplats. Det var superroligt att Tio äntligen fick visa vad han kan!

Sen var det Divinos tur. Han gjorde första rutan, men det var krångel! Andra rutan nollade vi, TYVÄRR! På de tre sista rutorna fick han 20 poäng!!! Vilket fint arbete han gjorde den pärlan! Är så stolt över dem båda!

Imorgon åker jag med familjen till Frövi på agilitytävling hela helgen. Jag ska debutera i hoppklass III med Divino, Spännande! Sen blir det kräftor med alla andra agilityvänner på lördag kväll! Roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0