B-prov, Ludvika

Nu är vi hemkomna från helgens jaktprov i Ludvika. Både lördag och söndag har jag varit funktionär och under lördagen startade jag både Divino och Tio i nybörjarklass. Under söndagen då jag inte skulle starta, fick jag ta hand om ett antal hundar (bl a domarens, familjens och en annan funkis hundar). Jag tog hand om elva stycken och 4 av dem skulle ha mat vid lunchtid! Det var mkt att stå i men det var jätteroligt! Jag blev super förtjust i domarens flathane. Han hette Eddie och var supermysig verkligen :D

Jaja, till lördagen och provstart. Divino gick som nummer två. Han gick igenom provet bra, det blev komplicerat vid fältet men han gjorde vad han skulle, dock med mycket stöttning från min sida. Fotgåendet var sisådär och han pep liiite i passiviteten. Annars fungerade han väldigt bra under provet. Det hela slutade på ett 3:e pris. Jag är mycket nöjd med tanke på att det var MIN andra provstart och att Divino inte heller startat speciellt många gånger. Nu vet jag i alla fall vad vi ska ta tag i och rätta till med honom :D

Tio gick in som nummer 4. Han gick igenom provet bra, problem med fältet då han efter att redan ha kommit in med ett antal vilt kom springande ut ur skogen och såg livrädd ut! Efter det hade han väldigt svårt att ta sig ut igen, men jag fick ut honom på djupet en gång till och han fick in ett vilt till. Det var skönt, så att han slapp komma ihåg just att han blev skrämd. Hans markeringsförmåga är mycket god båe på land och vatten, fotgåendet kunde varit bättre. Han var knäpptyst i passiviteten och gjorde en superbra dirigering som var ganska lång! Dolda markeringar är inte något som vi brukar träna särskilt ofta, men han var superduktig! Det slutade även detta med ett 3:e pris. Är supernöjd!!! Detta betyder ju också att Tio från och med nu får starta i jaktklass på utställning :D

Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0